2013. október 27., vasárnap

Komanovics István aranydiplomás gépészmérnök, afáziás és programot írt

2013. okt. 27-én koma ért, és egy nap után, a klinikán ébredtem fel.

A jobb oldalamon végig kék voltam, de törést-sérülést nem éreztem.
A nővért kérdeztem, de csak artikulátlan szavakat tudtam adni.
A doktornő közölte velem, hogy stroke ért, amely az agyban a beszéd központot érintette, vérellátás hiány miatt. Ez az agyrész elhalt, ezzel az élt 82 éves szókincsemet elfújta a szél.
A legfontosabb új szókincs megtanulását, és a beszélgetés fejlesztését 1-2 év során meg lehet tudni.
Ez után a legfőbb munkám a szók tanulása lett, mert csak szók ismeretékben lehet csak beszélni tudni.
Több újabb szó módot megpróbáltam, de ezeknél jobbat kerestem.
Az utazók Magyar - Angol cca. 2 000 szót tartó szótárt találtam kerestem.
Ezt a szókat szakemberek válogatták össze hogy az emberek, a legfontosabb helyzetükre szójuk legyenek.
Számítóval a bal oszlopba leírtam 1 000 szót. Minden szótól jobbra oldalra egy szómagyarázatot kellett írni. Akkoriban azonban e megfogalmazása még nem ment nekem, de ezt a problémát is megoldottam. A szómagyarázatok beírások együttével megtanultam a szókat és a magyarázatból sok szót is.
Két hónap alatt végül elkészült a szótár, minimum 2 000 szót tartam, és ezzel többet kezdtem beszélni.
A szótár hasznos lehetne a hozzám hasonló embereknek, akiknek költség nélkül megadom a szótárt E-mail-ón.
Ezért megkerestem a Pécsett érintett szerveket. Mindenütt elküldtek a beteg személyiségének védelme érdekében.
Sok próba után később, négy fő kipróbálta a szótárat. Ezek szerint a szótár újabb megoldású, nem magoló stílű, de gondolásra kényszerű a tanulást, amivel egyre gyorsabb eredmény lesz.
Ezért kerültem Bp.-re az Afázia - Az Újrabeszélők Egyesülete -hez.
Az Egyesületben szívesen vártak, megvizsgálták a szótárt, ennek alapján a sértettek és logopédusok körébe megküldi E-mailen.
Köszönetem ezt az Egyesületnek, a szótárt ingyen megadom a társaknak, és jó ingyen eszközt a logopédusoknak.
A szótár kezeléséhez:
A szótárt megnyitva. A monitor keretére alsó-ball állítva egy kárlappal, lefedni a bal "szóra" oszlopot alsó részét.
A kézi oldalon elolvasni a "szómagyarázat"-ót, ebből kiderült - vagy nem - a "szó" vagy annak szinonimája. A képérő emelkedésével feltűnik a kérdezett szóra. Öt szó nem ismertét holnapig meg kell tanulni, és holnap lehet tovább folytatni.
A füzet alakú szótár esetében a szót oszlopát le kell takarni egy papírral, ennek lejjebb húzva feltűnik a kérdezett szóra.

Tisztelettel:
Komanovics István
aranydiplomás gépészmérnök, afáziás

Szíves örömmel küldöm meg a Windows programot.
A program 88 MB méretű, ezért csak tömörítéssel lehet küldeni.
A programot ki kell csomagolni, és egyszerűen telepíteni kell.
Ha a program nem jól, vagy nem működik, a telepítés a helytelen, hozzáértőt kell felkérni.
A kérdések előtt a súgót kell elolvasni!
A program készítését stb.-t a csatolt levél mutatja  meg, érdelem elolvasni.

Ha kérhetem, ezt a levelet továbbítsa el minden ismerős afáziásnak és logopédusnak, nagyon megköszönöm!
Mielőbbi teljes egészséget kívánok az összes afáziás társamnak!
Ha a programot jól megismerte, kérem mondja el róla a véleményét, javaslatait!

A programhoz csatolt egy magnót is:


A program bal felső sarkában van egymás mellett hat nagy gomb. A piros körrel lehet elindítani a hangfelvételt, a sárga négyzettel lehet leállítani, visszahallgatni pedig a zöld háromszöggel. Ha nem kell már a hangfelvétel, a Ctrl+z –vel kell törölni.
Célszerű a szótárprogram egyes karikája alatti szövegeket hangosan felolvasni és a helyes olvasását a magnófelvétellel ellenőrizni.
A viccekből az afáziás naponta egyet gyakoroljon addig, hogy végül hangosan el tudja mondani, majd ezt magnóra felvéve és visszakérve megállapíthatja, hogy jó a kiejtése, vagy hibás.
A program parancsikonja lehet az asztalon legyen, de a magnóját az tálcára kell tenni, hogy elér vagy el tét egy kattanásra legyen megoldani.

               

Szíves örömmel küldöm meg az Android  programot.  
A Pécsi karitatív csoport fejlesztette Windows alapon a "Szórengeteg" programot.
A Windows alapú "Szórengeteg" nem működik az Android alapú asztali gép, laptop, tablet és okos telefonon.
Ez miatt a karitatív csoport megoldotta a Szórengeteg Android alapra  programot is.
A két programot kérték a hazánk rend helyről, de kértek  a hazánk köri országra is, de kértek az USA-ból, Kanadából, és Ausztráliából is.
A két program a sorstársaknak a szó és beszéd könnyen újra tanulás, a segítő terápiás folyamatban résztvevő orvosok, pedagógusok és logopédusok munkát segítik.

Az Android program telepíthető linkje:



Az Android tablet vagy okos mobil nagyon könnyen kezelhető és mindenkinek könnyen mozgatható.
Egy Android mínium 4.1-es tablet 19900 Ft-ba kerül. Aki afáziás, meg akar tanulni beszélni, és egészsége arra alkalmas, aki elszigetelten él, a program segítségével meg tud tanulni egyedül is beszélni.
Az afáziás érdekébe tisztelettel kérjük a klinikák és kórházakban dolgozó munkálok orvosokat és logopédusokat, hogy az afáziásoknak tanítsák meg a szükséges Windows, vagy Android program működését.
Ha kérhetjük, ezt a levelet továbbítsa el minden ismerős afáziásnak, pszichológus  és logopédusnak, nagyon köszönjük!
Ha a programot jól megismerte, véleménye - javaslatai vonnak, kérjük írja meg a koma32@gmail.com E-mailre. Előre is köszönjük!

         Komanovics István 

a karitatív csoportja  nevében


Nincsenek megjegyzések: